Monday, April 20, 2009

Bab 10 : Tiada Daya Selain Dari Allah

ASKAR yang berpakaian seragam hijau, berlencana Zionis, menyentap kerudung yang melitupi aurat Aima Insyirah. Aima Insyirah tersentap, matanya kemerahan memandang anjing laknatullah itu. Rambutnya terurai jatuh mencecah bahu. Maruahnya dipersendakan.
“Wow, so beauty!” Askar Zionis itu mengelus-ngelus rambut halus Aima Insyirah. Matanya melirik ke seluruh tubuh Aima Insyirah. Aima Insyirah menepis kasar. Mencari kekuatan mempertahankan maruahnya.
Askar itu memandang Aima Insyirah dengan niat jahat, mengeluarkan kata-kata kotor dan membuat gerakan lucah. Aima Insyirah terus dipaksa untuk bersuara,
menjawab soalan. Namun, Aima Insyirah tetap berdegil. Biar terkorban diri, tetapi bukan korbankan perjuangan Islam. Aima Insyirah berjanji pada dirinya
bahawa anjing-anjing Zionis boleh menakluki tubuhnya, tetapi mereka tidak akan dapat menguasai jiwanya, mematahkan akidahnya atau melunturkan semangat perjuangannya.
Ptuih! Sepantas kilat Aima Insyirah meludah ke muka askar laknatullah itu. Pang! Satu penampar singgah di pipi Aima Insyirah. Merah dan pedih. Adatitisan darah di hujung bibirnya. Sungguh kuat tangan kasar itu mengasari pipi Aima Insyirah.
“Nah, ambillah! Pergi mampuslah dengan agamamu,”
tudung dilemparkan ke muka Aima Insyirah. Penghinaan itu membakar jiwanya. “Lakum dinukum waliyadin.” Aima membalas penghinaan mereka. Matanya bersinar, jelas kemarahannya. Askar Zionis ketawa berdekah-dekah, mengejek pendirian Aima Insyirah.
“Sebat dia 100 kali!”
Tubuh kecil Aima Insyirah digantung pada tiang besi, sebatan mendarat ke tapak kaki dan seluruh badannya. Kesakitan di segenap tubuh terasa sehingga ke tulang. Suara rintihan Aima Insyirah mengajukan pengaduan kepada Allah. Mulut Aima Insyirah tidak putus mengulang-ulang Asmaullahazam.
“Ya Allah, ya Allah, Allahuakbar!” Sebatan yang dihayun ke tubuh menyiat-nyiat kulitnya. Hatinya hanya bergantung kepada Allah. Sayup-sayup, Aima Insyirah terdengar suara anjing-anjing laknatullah itu memanggilnya. Mengarahkannya berdiri tegak. Menambahkan lagi azab kesakitan yang menimpanya. Mata Aima Insyirah tidak mampu dibuka. Apatah lagi untuk bangun berdiri. Si gempal laknatullah mengarahkan
askarnya menegakkan tubuh Aima Insyirah.
“Mana Tuhanmu? Panggillah Tuhanmu. Minta Dia lepaskan engkau dari cengkaman aku, panggillah!” teriak si gempal laknatullah itu. Aima Insyirah tidak menjawab.
“Di mana Tuhan yang engkau agungkan itu?” kata-katanya menyakitkan hati Aima Insyirah. Menyakitkan hati semua umat Islam kalau didengari.
“Allah akan berbuat sesuatu dan punya kekuatan Yang Maha Besar.” Aima Insyirah menjawab walaupun tekaknya tidak mampu mengeluarkan suara.
Aima Insyirah dibawa keluar dari sel tahanan. Dia dibawa ke rumah sakit untuk rawatan.

No comments:

Post a Comment