Tuesday, May 26, 2009

::Melakar Cinta Firdausi di Harian Metro ::

Isnin & Selasa ( 25 dan 26 Mei 2009)
Ruangan HATI (Ulat Buku)

AIMA Insyirah, gadis berasal dari Malaysia menabur bakti sebagai sukarelawan di Palestin. Berlatarbelakangkan pergolakan Palestin, Aima Insyirah tetap tersenyum membantu rakyat Palestin yang menjadi mangsa kekejaman Zionis.Namun pada saat seluruh hatinya ditujukan untuk tujuan murni itu, ada serpih hatinya yang tertinggal di Malaysia. Naufal Mustaqim, kenalan lamanya kembali berhubung dengan sejuta harapan kebahagiaan.Pada saat hatinya merindu kepada Naufal, hatinya mula diuji dengan hadirnya Jeneral Ri'fail Zanki - ketua briged Ayyubi yang menyimpan hati kepada Aima Insyirah.Pada saat hatinya menginsafi penderitaan penduduk Palestin, dirinya pula diuji apabila dia ditangkap oleh tentera Zionis.
Kalut. Buntu. Terasing. Pada saat hatinya hanya mampu menggambar bahagia ilusi, masih mampukah dia melakar cinta firdausi?

Judul: Melakar Cinta Firdausi
Penulis: Nurul Aini K Azhari & Aimi Nabihah Mohamad
Penerbit: PTS Litera Utama Sdn Bhd (2009)
Harga: RM16 (Sabah & Sarawak RM18)Halaman: 294

-Alhamdulillah.Terima kasih buat penerbit,sahabatku, aini azhari, keluarga dan semua sahabat2 kami yang membantu dan menyokong. Semoga usaha ini hanyalah untuk Islam,bukan kebanggaan.Amin-

No comments:

Post a Comment